Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α' ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΝΑΕ
ΜΝΑΕ σημαίνει Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. Έτσι
τιτλοφορείται το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και
σκοπό έχει να βελτιώσει τις συνθήκες μάθησης και προσαρμογής στη νέα σχολική
πραγματικότητα για τους μαθητές που τελειώνοντας το Γυμνάσιο επιλέγουν να
συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Επαγγελματικό Λύκειο. Ρωτήσαμε τους μαθητές μας πόσο ευχαριστημένοι είναι και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.
Όλοι οι μαθητές απάντησαν θετικά στην
ερώτηση αν τους βοηθάει η παρουσία του δεύτερου φιλόλογου στα Νέα Ελληνικά.
Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι το μάθημα εξελίσσεται καλύτερα και πιο γρήγορα, ότι
λύνονται οι απορίες τους χωρίς να χρειαστεί να διακόψουν τη ροή του μαθήματος,
ότι δεν χάνονται από το μάθημα και ότι οι
μαθητές είναι γενικά πιο ήσυχοι μέσα στην τάξη τότε.
Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών
αισθάνεται το ίδιο και για την παρουσία του δεύτερου μαθηματικού την ώρα της Άλγεβρας
και της Γεωμετρίας. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές δεν έχουν κενά και γίνεται εξοικονόμηση
χρόνου καθώς όταν ο ένας μαθηματικός γράφει κάτι στον πίνακα ο δεύτερος μπορεί
να βοηθάει τους μαθητές με τις ασκήσεις τους.
Μεγάλο ποσοστό μαθητών εκφράζεται θετικά
για τη βοήθεια που παρέχει ο ψυχολόγος και μέσα στην τάξη αλλά και σε μεμονωμένη
συνεδρία. Τα θέματα που ανέφεραν οι μαθητές ότι τους ενδιαφέρουν και θέλουν βοήθεια από τον ψυχολόγο
είναι η βία, η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, η εφηβεία, η σεξουαλική
αγωγή, το bullying, το άγχος
γενικά αλλά και η διαχείριση του άγχους των πανελλαδικών εξετάσεων που σιγά
σιγά πλησιάζουν.
Ως προς το θεσμό του Καθηγητή Συμβούλου
δεν είχαν άποψη γιατί δεν εφαρμόζεται φέτος στο σχολείο. Μετά από
πληροφορίες για το ρόλο του και τη σχέση
του με τους μαθητές πάνω από 70% εκφράστηκαν θετικά και θεωρούν ότι θα τους ήταν
χρήσιμο αν εφαρμόζονταν.
Ως προς τα Σχέδια Δράσης ΜΝΑΕ του noesis σχεδόν κανένας μαθητής δεν είχε
άποψη γιατί δεν τα γνώριζε. Συνειδητοποίησαν ότι πολλές φορές συμμετέχουν σε
διάφορες δράσεις χωρίς να γνωρίζουν τις λεπτομέρειές της.
Τέλος, ελάχιστοι μαθητές γνώριζαν τη
συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην υλοποίηση όλων των ανωτέρω και έδειξαν
μεγάλο ενδιαφέρον που το έμαθαν. Έτσι κατανόησαν ότι η στήριξη των
επαγγελματικών λυκείων είναι θέμα στο οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει έμπρακτα μεγάλη
ευαισθησία.

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου